woensdag 23 maart 2016

Vrolijk Pasen!


Na het heftige nieuws van gisteren stortte ik me vanmorgen op iets vrolijks. Ik zette mijn favoriete cd op, even geen nieuws, even geen narigheid...
Ik verzamelde wat servetjes bij elkaar om een paaskonijn te vouwen voor bij de paastafel!

 
Vouw het servet 1 keer uit, en leg het met de open kant naar je toe, vouw van boven naar beneden dubbel. Vouw zowel de linker als rechterkant op de middenlijn naar beneden.

 
Vouw dan de onderste twee hoeken naar binnen zodat er een vierkant ontstaat, dan vouw je de twee punten links en rechts naar de middenlijn toe. Pak dan het servetje vast en vouw de bovenste punt naar achteren. Leg je vinger in het midden en vouw de twee puntjes links en rechts om je vinger heen en schuif het ene puntje in het andere flapje, je krijgt dan een soort van torentje.

 
Draai het konijn in wording om, vouw het gezichtje open en de oren, en klaar is deze vrolijke bunny!
Mocht je mijn uitleg net niet snappen, kijk dan even op Youtube, daar staat een uitgebreid filmpje.

 
Simpel maar o zo vrolijk!

 
Met houten kralen en een stukje draad, restjes wol, of een lapje stof maak je in een handomdraai een ei onderzetter. Ik gebruikte de grote kralen van de Xenos, reeg ze aan het waxkoordje en legde er een knoopje in. En dat is alles! Gebruik kralen in een kleur, of geef ze een likje verf in je favoriete kleur...

 
Met een zacht veertje onder het ei maak je het plaatje helemaal af!

 
Aangezien ik waarschijnlijk een Sunny side up eitje eet met Pasen, maakte ik een kleinere variant van de ei onderzetters, zodat mijn vrolijk gekleurde chocolade paas eitjes erin passen!
 
Hoe ga jij je Paastafel decoreren?
*
 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten