woensdag 30 maart 2016

Ster-stroopwafels met een chocodisco dip!

 
 Een tijdje terug liet ik jullie meekijken bij het maken van een uitnodiging voor een kinderfeestje. Toen vertelde ik ook dat ik maar liefst 34(!) traktaties moest maken. En natuurlijk kocht ik niet iets om het mezelf makkelijk te maken, nee ik ging zelf aan de slag.  
 
 
Ik kocht een aantal pakken stroopwafels, die in de aanbieding waren, alsof ze het wisten! Een flinke reep chocolade, discodip, drop- en aardbeiveters. Ik had nog stevige prikkers liggen dus die hoefde ik niet meer te scoren.

 
Uit elke stroopwafel drukte ik een ster, uiteindelijk stond de ster ook in mijn handen en was het onder mijn voeten een en al koekkruimels die ook lekker aan mijn sokken bleven hangen....

 
Ik prikte ze allemaal op een stokje en verwarmde ondertussen de chocolade au-bain-marie. Ik heb melkchocolade gebruikt omdat de kinderen dat over het algemeen het lekkerste vinden.

 
Toen de chocolade vloeibaar was ging ik dippen, de eerste was natuurlijk veel te dik gedipt, maar na een aantal kreeg ik de smaak te pakken. Ik strooide de discodip eroverheen en zette alle toverstokjes in een glas.

 
Na 36 (!) toverstokjes haalde ik de koelkast leeg en zette alle glazen gevuld met deze zoetigheid in de kou, even flink afkoelen.
Ondertussen kon ik de vloer, die een paradijs aan disco korrels en stroopwafelkruimels was, opruimen.
Ik haalde ze uit de koelkast, knoopte er of een dropveter of een aardbeienveter aan en verpakte ze in een doorzichtig zakje!

 
Ryan was blij met zijn sterren toverstokjes en ik was blij dat het er toch nog leuk uit zag!
Het kost even wat tijd maar succes gegarandeerd!
*







2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er leuk uit! Helaas kan dat niet op de school van mijn dochters. Ze waren niet superstreng, maar toe de zoveelste snoepsushi voorbij kwam, hebben ze de teugels weer aangetrokken. Gezonde traktaties! Ik snap het, maar zo saai.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp het ook wel, maar ben blij dat ze bij ons nog niet zo streng zijn!

      Verwijderen