woensdag 17 februari 2016

Schaaltjes & Strikken

*
Afgelopen weekend was mijn vriendin een weekendje bij mij, gewoon om lekker te tutten, knutselen en bijkletsen. Zonder kinderen dit keer...Wat een heerlijke luxe! We besloten om onder andere deze leuke, vrolijke schaaltjes te maken van fimo klei. Want zeg nou zelf, schaaltjes kun je niet genoeg hebben.  Ik had ze al eens eerder gemaakt , ik zag ze namelijk voorbij komen bij A Beautiful Mess, en het resultaat was echt zo leuk! We kochten kleuren waar we zin in hadden en gingen kneden, heel erg goed kneden, echt goed doorkneden totdat het zacht is. Anders gaat het afbrokkelen. Maak rolletjes in verschillende diktes en draai ze in elkaar, maak er een strak rolletje van, vouw nog een keertje dubbel totdat je een mooie mix krijgt.
 
 
Rol het met een houten of kunstof roller uit tot een mooie plak, snij er een cirkel uit met behulp van een schaaltje en leg deze vrolijke cirkel in een schaaltje die de oven in mag.
Mijn mooie gemarmerde fimoklei brokkelde telkens, niet goed warm gekneed waarschijnlijk, waardoor het marmereffect een beetje verloren is gegaan. Mijn tip, koop de Kids Fimo, deze is een stuk zachter!

 
Eenmaal uit de oven even laten afkoelen en dan kun je ze zo uit het schaaltje halen. De randjes heb ik met een vijl een beetje strak gevijld om vervolgens met goud (mijn vriendin koos voor zilver, ook heel mooi) het randje te verven. Dat geeft een mooi contrast! Werk het als laatste af met een vernis, mat of glanzend. Deze flesjes koop je voor weinig bij de action...

 
Goed laten drogen en klaar is je cadeautje! Leuk voor kleine frutseldingetjes maar ook heel handig om naast je bed te zetten en je sieraden erin te leggen voordat je gaat slapen. Pak het in met mooi vloeipapier, keuze genoeg!

 
Voor op het cadeautje heb ik een strik gemaakt, ik ben gek op strikken! Ben op dit moment bezig met zilveren strik oorbelletjes....zo leuk! Op pinterest vind je vele templates met strikken (klik hier), print ze uit, pak een schaar en knip ze uit. Zoek een mooie papiertje uit, het allermooiste is dubbelzijdig bedrukt papier!

 
Zet er even een wasknijper op, dan droogt het goed op en schiet het strikje niet telkens los.



 
En klaar is je zelfgemaakte cadeautje.....
*







4 opmerkingen: