woensdag 13 januari 2016

Magneetjes DIY

 
Gisteren hadden Vera & ik ons werkoverleg, een lekkere kop koffie met een flinke laag opgeklopte melk, brainstormen, afdwalen, lunchen & nog wat shoppen in winkels...Daar waar we voor gingen hebben we nog niet gevonden....
En dus kwam ook deze DIY naar boven, zelf magneten maken. Heel simpel maar wat een leuk & mooi effect!
 
 
Bij het tuincentrum kocht ik een tijdje geleden een zakje met doorzichtige glassteentjes, met een vlakke onderkant. In de hobby winkel scoorde  ik sterke magneten en mijn verslaving masking tape is al een tijdje bezig mede dankzij Vera, en daar koos ik een paar mooie printjes uit.
 
 
Het masking tape plak je op papier, knipt het in stukjes en lijmt de steentjes erop.
Als het goed droog is knip je met een klein fijn schaartje de hoeken eraf, zodat je geen uitsteekseltjes papier meer ziet.

 
Ik heb ook het aquatic plant papier van Jessica Nielsen gebruikt, het is een van mijn favoriete papier maar het is ook heel gaaf als magneet! Het leuke van de steentjes is dat ze vergrotend werken.

 
Tot slot lijm je het magneet op het papiertje, goed laten drogen en klaar om gebruikt te worden!
Op het toilet hebben we twee houten planken op de muur vastgemaakt die we beschilderd hebben met magneetverf. Deze magneetjes mogen nu slingers, tekeningen, lieve briefjes en toffe kaartjes vast gaan houden! Geheel in stijl....


 
Leuk om een setje zelfgemaakte magneten cadeau te doen...
 
*
 
 






2 opmerkingen:

  1. Wat een tof idee! die steentjes moeten hier ook nog ergens liggen (en de rest is er sowieso)

    BeantwoordenVerwijderen