woensdag 1 juli 2015

Lampionnetjes in stijl....


Stijlvol inpakpapier in zacht mintachtig groen, poeder roze en licht taupe kun je uiteraard gebruiken voor mooie pakjes. Maar deze keer maakte ik er lampionnetjes van. Leuk om binnen op te hangen aan een tak maar ook superleuk onder je parasol die je deze dagen absoluut zult gaan gebruiken. Jeetje wat gaat het warm worden, tropische temperaturen! Dat betekent slippers, koud water met stukjes komkommer of citroen en vooral zo weinig mogelijk doen.



Ik knipte van dit mooie papier strookjes van ongeveer 1 cm breed en zo'n 25 cm lang. Ik ponste cirkels uit en ging aan de het lijmen.


Ik gebruikte 21 stroken papier, die ik op het cirkeltje lijmden. Elkaar elke keer wat laten overlappen. Als je ze allemaal op de cirkel hebt gelijmd, lijm er dan nog een cirkel papier overheen om het netjes af te werken. Perforeer in elke strook een gaatje.


Haal dan een mooi touwtje door alle gaatjes heen en trek het voorzichtig aan om er vervolgens een knoopje in te leggen. Je kunt er eventueel ook een cadeautje in doen,  dan heb je een vrolijke bijzondere verpakking.
Ik gebruikte een witkatoenen draad met een koperen draad erdoorheen, vind ik zelf een stijlvolle combi. Bij de taupe lampion koos ik voor mint groen, een frisse kleur.
Kijk hoe leuk ze staan te staan! Eigenwijze bolletjes.



En kijk hoe leuk ze zijn als ze hangen!



Ik ben benieuwd welke kleurcombi's jullie gaan maken!
Geniet van de zomer, want nu is die echt begonnen en haal bij de Action een waterpistool! Succes verzekerd! Ook voor volwassenen!
*



Noot van Vera, dit is een oude blogpost in een nieuw jasje... geinspireerd op DEZE blogpost

3 opmerkingen: